08-12. maja 2014. - S.D.T. Svet Ronjenja organizuje produženi vikend na jednoj od najlepših ronilačkih lokacija u Hrvatskoj – Vis, Komiža. 4 noćenja u apartmanima, 6 zarona, 210e!!! Broj mesta je ograničen –rezervišite na vreme.
Više informacija na: 0638485985 Ivana O.K.
O Visu se manje više sve zna. Dugo vremena (u doba EX YU) ovo je bila zabranjena zona za podvodne aktivnosti, zbog važne strateške pozicije u to doba. Danas je Vis ronilačka Meka, poznat po najlepšim klifovima i ekskluzivnim olupinama. U par redova pročitajte šta nećemo propustiti da "overimo":
B-17 Leteća tvrđava
Ovoga puta iskusni ronioci na ovoj ekspediciji imaće priliku da rone na bombarderu B17. Ova pozicija je jedinstvena u svetu jer se bombarder nalazi u jednom komadu i odlično je očuvan. Zbog udaljenosti od ronilačkog centra doplata za ovo ronjenje je 30 eura.
VRSTA: Teški bombarder
IME: B-17 Leteća tvrđava
PRIPADNOST: USA
POTONUO: 6.11. 1944
NAJVEČA DUBINA: 72 m
NAJMANJA DUBINA: 65 m
Olupina TETI
Teti leži nadohvat ostrvceta Mali Barjak i zbog dubine i stanja u kome se nalazi predstavlja idealnu lokaciju za ronjenje, pogodan za sve kategorije. Teti je bio čelični parobrod s dva teretna skladišta i dva jarbola. Motor se nalazio na sredini broda, gde je bilo i nisko nadgrađe s drvenim komandnim mostom. Prvi tragovi brodoloma započinju na dubini od oko desetak metara od severne strane Malog Barjaka gde se nailazi na delove pramčane oplate koji počivaju na hridinastom dnu. Ostaci broda leže na dosta blagoj podvodnoj kosini koja se postupno spušta do dubine od oko 35 metara . Dublji deo olupine očuvan je u potpunosti. Specifičnost ovog lokaliteta je ronjenje sa ugorima, što se veoma retko može doživeti. Potpuni adrenalinski zaronj, moguć samo na ovoj olupini.
VRSTA: Teretni parobrod
IME: TETI
PRIPADNOST: Italija
IZGRAĐEN: 1883 godine
DIMENZIJE: Dužina=72 metra, širina=8 metara
POTONUO: 23.5. 1930
NAJVEČA DUBINA: 34 m
NAJMANJA DUBINA: 10 m
Olupina VASSILIOS T
Na dubini od petnaestak metara iz plavetnila izranja ravni pramac velikog broda kobilicom okrenut prema kopnu. Brod leži na levom boku. Kroz velika teretna grotla može se ući u skladišta na čijem dnu leže gomile grumenja uglja, što je i bio glavni teret. Na palubi se redovno sreću velike škrpine i ugori, a sve pregrade su obrasle žutim i narandžastim sunđerima. Krmeni deo broda je nešto dublji budući da je brod legao na dno koje se od rta prema zapadu koso spušta u dubinu. Dno ispod krme je na dubini od 55 metara.
VRSTA: Teretni parobrod
IME: VASSILIOS T.
PRIPADNOST: Grčka
IZGRAĐEN: 1920. g.
DIMENZIJE: Dužina=104 m, širina=15 m, visina=9 m, 3.673 BRT
POTONUO: 19.3.1939. g.
UZROK: Udar u obalu.
NAJVEĆA DUBINA: 55 m
NAJMANJA DUBINA: 20 m
Olupina FORTUNAL
Fortunal je olupina koja leži na dubini od oko 50 metara, uz obalu. Fortunal je bio drveni ribarski brod, dužine 25 metara. Brod se potopio zbog greške u navigaciji. Olupina se već može videti sa 30 metara, kako leži na peščanom dnu na desnom boku.
VRSTA: Ribarski brod
IME: Fortunal
PRIPADNOST: Hrvatska
DIMENZIJE: Dužina=25 metra, širina=6 metara
POTONUO: 1991
UZROK: Greška u navigaciji
NAJVEČA DUBINA: 55 m
NAJMANJA DUBINA: 45 m
I još mnogo toga... Ne gledajte samo fotografije, nego nam se pridružite i doživite uživo!
Kapara za ovu ekspediciju se uplaćuje do 15.04.2014. godine.
.